שם מדעי - Pleurotus eryngii

את פטריות הארינג'י שאנחנו מגדלים ניתן לאכול טריות או מבושלות, זאת בזכות כך שהן טריות ולא מיובאות. פטריות הארינג'י בעלות מרקם בשרני וחלק כמשי ואינן דומות לאף פטריה אחרת. טעמן עשיר והן משתלבות במתכונים רבים.

ערכן התזונתי גבוה, מחקרים מראים כי פטריות הארינג'י הינן אנטי סרטנית ועשויות להיות מועיל לנשים בגיל מעבר להפחתת הסיכון לאוסטאופורוזיס, הן מכילות בטא-גלוקן ופוליסכרידים נוספים המסייעים לחיזוק מערכת החיסון.

פטריות הן מזון בר קיימא – גדלות בצורה אורגנית על מצע עשיר של גזם ללא חומרי דישון וכימיקלים.

ארינג'י (מלך היער)

King oyster mushrooms

רכיבים תזונתיים :
  • חלבונים

  • סיבים תזונתיים

  • ויטמין C

  • ויטמין D

  • ניאצין

  • חומצה פולית

  • ביוטין

  • ויטמיני B שונים ובמיוחד חומצה פנטונאית

  • מינרלים: אשלגן, נחושת, מגנזיום, סֵלֶנִיוּם, גופרית, זרחן, ברזל, אבץ, מנגן, יוד, מוליבדנום, נתרן וסידן.

  • אנטיקואסידנטים

 

אכילה ובישול :

את ארנג'י ניתן לאכול טרי או לבשל במגוון צורות. כל חלקי הפטריה אכילים.
הטעם העשיר והמרקם המיוחד בא לידי ביטוי באכילת הפטרייה הטריה, הקפצה למשך זמן קצר לבד או עם ירקות נוספים,  במרקים, פשטידות ורטבים. 

  • טרי לבד או בסלט

  • לפרוס לפרוסות ולשים על פלנצ'טה או על האש

  • לצפות בטמפורה או פרורי לחם ולאפות או לטגן

  • פשטידות

  • מוקפץ עם ירקות או לבד

  • מרקים

  • רטבים

  • קציצות

  • לטחון במג'ימיקס כמו בשר טחון